2016 nyarán buszos-hátizsákos útra adtuk a fejünket, ez úttal Lengyelországot, Krakkót céloztuk meg.

Aránylag kipihenten szálltunk át az éjjeli 9 óra utazás után az Auschwitz-ba induló buszra, hogy Birkenau-val együtt megnézzük és egyben letudjuk a nyomasztó energiákat így az első nap, és a nyaralás hátralévő részében lehet töltődni, örömködni.

A földalatti pályaudvarról induló mini busszal mentünk ki Krakkóból, a menetjegy kb. 800Ft és másfél óra az út.

Egy hosszú napot sikerült itt töltenünk, annyi a látni- és feldolgoznivaló. Elég durva élményt tud adni a hely. Ennek ellenére egyszer mindenkinek ajánlott, hogy megnézze, hiszen a magyarországi eseményeket, újságcikkeket régi fényképekkel illusztrálva az egyik barakban szinte a legapróbb részletekig elolvashatjuk.

“Legyen ez a hely örök jajkiáltás, és intés az emberiségnek:
A hitleristák itt gyilkoltak meg hozzávetõleg
másfél millió férfit, nõt és gyermeket – többségében Európa országainak zsidó polgárait.
Auschwitz – Birkenau
1940 – 1945″

Mivel egy nagyon kedves Krakkóban élő, Portugáliából érkezett Litván újdonsült barátunk megosztotta velünk lakását, és hétvégére ránk is hagyta, a hosszú nap után hozzá indultunk, hogy átvegyük a kulcsokat. A kilátás a szobánkból fantasztikus volt, és természetesen mindezt ingyen sikerült intézni.

3 éjszakát töltöttünk itt, így volt alkalmunk belekóstolni az éjszakai életbe is… kezdve a chillis-szirupos vodkával a Klub Spolem-en át, ahol a DJ egy a pincébe beparkolt zsukbòl nyomta a zenét.

Imádtuk a bulit, az épületeket, a hangulatot, az ételeket, naplementét, óriási sétákat… Krakkó számunkra jó hely 🙂

Ezt siekrült kihoznunk 2.850Ft-ból,
amely tartalmazta az utazás és a szállás költségeit 2 főre,
4nap, 3éj-re.

Szerintünk elég jó!
Szerinted? 😉

Ne maradj le

Iratkozz fel hírlevelünkre

Név(Kötelező)
Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.