Egy bő hét London után éjszakai busszal indultunk tovább Belgiumba, Bruggebe. Hiába voltak kényelmesek az üléseink, alvásra nem nagyon volt alkalmas ez a járat, ugyanis pár óránként mindig történt valami, ami miatt el kellett hagyni a buszt. Ilyen volt például a kompozás és a határátkelés.

Hajnali 5 után meg is érkeztünk Bruggebe, és szerencsére a szállásunk, ami ez alkalommal egy hostel volt, nem is esett túl messze a busz állomástól. Így neki is indultunk gyalog, hogy megkeressük, és lepihenjünk kicsit. Elég hamar meg is találtuk, de a főkaput zárva találtuk, rajta egy táblával, hogy a recepció csak 7-kor nyit, úgyhogy volt másfél óránk a kapuban ácsorogni.
Találtunk egy Aldit a közelben, gondoltuk addig megreggelizünk, de ebben a városban semmi nem nyit ki fél9 előtt!! Semmi!!
Úgyhogy kivártuk a kapunyitást a 7-8 fokban. Hiába mehettünk be 7-kor, a szobát csak 2-től lehetett elfoglalni, így melegedtünk és aludtunk egyet az előtérben, egy kényelmes kanapén, majd elmentünk reggeliért az szupermarketbe, mivel más nem is volt a környéken.
Mire jóllakottan visszaértünk, el is foglalhattuk a szobáinkat.

Érdekes és új élmény volt ez a hostel. Nem csak azért, mert az itt töltött éjszakákat külön töltöttük, hanem mert ez egy nagy üzemi hostel. Több száz férőhelyes, és nagyjából minden este tele is volt. Az ágyunkat nekünk kellett érkezéskor felhúzni és távozáskor le. Reggeli pedig olyan volt, mint a menzán: nagy sorban állás a reggeliért, majd, ha végeztél mindent szépen rendezetten kellett elpakolni magunk után. Erre egy kis táblával is ösztönöztek, amin az állt angolul: “Anyád nincs itt, hogy elpakoljon utánad!“.
Szóval a személyzet eléggé minimalizálta a munkáját, vagy egyszerűen csak így tudnak kevés emberrel működni. Mindezek ellenére maga a hely nagyon színvonalas volt, a reggelik finomak, az ágyak pedig kényelmesek voltak.
Azért választottuk most ezt a megoldást szállásnak, mert itt ez volt a leg költséghatékonyabb, és még így is a 3 éjszakáért közel annyit fizettünk, mint egy hónapért Ázsiában! Brugge elképesztően drága, viszont cserébe elképesztően gyönyörű is!

Szerencsésen jöttek ki az itt töltött napok, ugyanis pont hosszú hévégére esett, így volt három teljes napunk a városra. Úgy érezzük sikerült is megnézni mindent, amit terveztünk, de már csak az óvárosban sétálgatni is hatalmas élmény. A macskakövek, a csatornák, a hattyúk… olyan, mint egy tündérmese…

Ha Belgium, akkor nem maradhatott ki a belga sör és a belga csoki teszt sem! A sör tesztelésére két estét is rászántunk és nyertesnek a Trappistes Rochefort 10° -et hoztuk ki, ami a neve ellenére nem 10 százalékos, hanem 11,3. Elvileg itthon is lehet kapni, ha tudjátok mindenképp kóstoljátok meg!

Láttunk csokit minden színben és formában, olyanokat, amilyeneket azelőtt még sosem. Viszont csokik terén nem csináltuk ilyen komoly tesztet, mert némelyiknek a gramm ára drágább volt, mint az aranyé. De amiket kóstoltunk, az mind nagyon finom volt!

Ez volt talán eddig a legszebb város, ahol eddig megfordultunk. Az épületek egytől egyig gyönyörű állapotban vannak, az utcák tiszták és rendezettek. Igaz, hogy rengeteg a turista, de még így is nagyon élvezhető és hangulatos. Nagyon imádtuk Brugget!

Innen már egyenesen hazafelé vettük az irányt, Magyarországra. Pont a húsvéti nyuszi hozott minket a Brussels Airlines segítségével, és egy jó darabig még maradunk is 😊

Ne maradj le

Iratkozz fel hírlevelünkre

Név(Kötelező)
Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.