Rég jártuk már új helyen, főleg idegen országban, így már nagyon hiányzott mind a természet, mind a túrázás, felfedezés. Ezért úgy döntöttünk a hosszú hétvégén, hogy ha már ilyen csodálatos napsütéses és kellemes az idő, kipróbálunk egy magyarországi túraútvonalat.

Mivel elsőre még csak bemelegítő 10-13km-es távról lehetett szó, és az sem megerőltető szintkülönbségekkel, a Háziréti-tó és Pilisborosjenő között elterülő Fehér-hegyre, Vendel-hegyre és környékére esett a választásunk.

A kényelmes ébredés után, délre sikerült is odaérni, és leparkolni a tótól nem messze, ahol a netes túraleírás is javasolta. Lelkesen tettük meg az első lépéseket, majd egyből akadályba ütköztünk.

Egy kapu zárta el az utat, ilyen barátságtalan felirattal: ’Katonai terület, belépni tilos és életveszélyes!’ Gyorsan elolvastuk a túraleírást, és mivel abban is arra biztattak, hogy nyugodtan menjünk, kicsit bizonytalanul, de folytattuk utunkat. Pár perc után sikeresen rátaláltunk a várva várt turistajelzésre, ahonnan már egy majdnem sima, 3,5-4 órás túra várt ránk…

Az eredeti túra 3 órás, de mivel nem a leírást és a GPS-t néztük folyamatosan, többször belefeledkeztünk a sétába, mászásba, és tettünk pár km kitérőt. (többször kellett turistajelzést váltani, amiről párszor lekéstünk)

Tisztes távolságból megnéztük a Honvédség Harcászati Bázisát, ahova csak egy rozoga, lezárt függőhíd vezet a völgyön keresztül.

Az Egri vár másolatát már közelebbről szemügyre tudtuk venni, de nem időztünk sokat, még hosszú út állt előttünk.

Érdekes volt a Teve-szikla környéke is, bár a leírás szerint naplementében az igazi – ezt talán máskor megnézzük

Az út nagy része a nyugodt, őszi erdőben vitt, amit csak egyszer zavart meg a lejtőn egy-egy őrült sebességgel száguldó bicajos, és egyszer pedig a fél km-nyi séta Pilisborosjenő szélében 🏡, ahol közvetlen a túraútvonal mellett, kerítésbe vezetett árammal védik a letakart szemű legelésző lovakat 🐎 – legalábbis a figyelmeztető táblán ez állt…

A természet egy csoda, főleg ezekkel a gyöngyörű, őszi színekkel, úgyhogy nem csak kellően elfáradtunk utunk végére, de fel is töltődtünk

📷Ez a túra úgy sikerült, hogy hiába volt nálunk új fényképezőnk, lustaságunk miatt és hogy minél inkább kiélvezzük a természetet, csak telefonnal készítettünk képeket 🙈🙈🙈

Ne maradj le

Iratkozz fel hírlevelünkre

Név(Kötelező)
Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.