Egy teljes hétvégénk volt Alicante mögötti hegyvidék felfedezésére. Pár várost és várat szemeltünk ki a környéken, amire reméltük, elég lesz ez a két nap. Egy vár kivételével (Novelda) elég is volt, bár mondjuk ennyit sem láttunk volna akkor, ha nem vasárnap megyünk ‘várnézőbe, amikor mindegyik zárva van… Így nem jutottunk be a kisebbekbe, viszont jutott idő az őket körülvevő városokban sétálgatni. Utólag belegondolva nem volt kevésbé érdekes azt sem tanulmányozni, hogy vidékebben milyen körülmények között, hogyan élik az emberek a mindennapjaikat.

El Castell de Guadalest és a Guadalest víztározó

Guadalest egy völgyben található és a tartomány legmagasabb hegyei határolják. Ez a középkori vár még a 11. században épült, muszlim uralom idején, így jogosan lett 1974-ben hivatalosan is történelmi-művészeti helyszín.

Sajnos 1644-ben egy földrengés részben elpusztította az erődöt és 1708-ban is megsérült a spanyol örökösödési háború idején, így ma már csak egy kisebb romos vár magasodik a völgy fölé.

A várból rálátni teljes egészében a Guadalesti víztározóra, ami a smaragdzöld vizével minket is lenyűgözött. Milyen csodát képes a szem elé varázsolni egy kis víz és kellő mennyiségű apró iszap szemcse! 😀

A víztározót egy laza 10km-es túrával körbe lehet sétálni. Jó melegben, mint amilyen időben mi is voltunk, pedig lehet a vízben horgászni és úszni is. Mi nem sétáltunk le, csak fentről gyönyörködtünk a víz színében, hogy ne csak egy helyet tudjunk megnézni aznap.

A várban sétálva (itt nyitva volt, belépő nem volt) a sok kreatív kézműves boltban is el lehet veszni, úgyhogy valóban nem árt erre a helyre egy egész napot szánni 🙂

Villena – Atalaya castle

Egyik megállónk a 12. század végén épült menedékül Villena muszlim lakossága számára. Nem bízták a véletlenre, építettek egy látványos, fotós helyszínt a körforgalom közepére, amivel egyből a városba érkezéskor találkozhatunk. Nincs nagy forgalom, de azért nem árt nyitva tartani a szemünket az út közepéről fotózgatva. Jó helyszín, de kicsit biztonságosabb közegbe is tehették volna 🙂

Az erőd vasárnap zárva volt, de felsétáltunk ameddig lehetett, így is egy élmény volt!

Az alsó szint pont a szomszédos házak tetejével volt egy magasságban, így ráláttunk a környékre. Nem volt túl esztétikus, hogy a leggázabb környéknek tűnő zsúfolt, putris városrész volt pont a lábunk alatt közvetlen, de lehet, hogy itt ez a normál, és csak mi voltunk túl előítéletesek. Ez a falu már amúgy is nagyon-nagyon vidék, itt már kint bandáztak az emberek az utcán, a szegényebbnek látszó gyerekek együtt füveztek a ház előtt körbe ülve, a kisebbek pedig fociztak, úgyhogy inkább nem lepődünk meg semmin 🙂

Castalla

Naplemente előtt értünk Castalla városba. Az itt található vár is egy dombon található, a város pedig körülötte terül el. Találgattuk, hogy hol kellene parkolni, honnan közelítsük meg a már tuti zárva lévő várat, melyik irányból tudunk a lehető legmagasabbra felmászni.

Végül a város szélénél álltunk meg és onnan indultunk el belső iránytűnk szerint a várat célba véve, lehetőleg folyamatosan felfelé tartva. Nagyon tetszett nekünk ez a város, szuper hangulatosak az utcái, a házak, a kedves emberek mind magával ragadtak minket, élmény volt már csak sétálgatni is. Nem is rohantunk, hiszen a vár zárva volt, legalább kicsit bepillanthattunk ebbe a helybe és lakói vasárnap esti életébe is.

Az eredetileg iszlám eredetű kastély amúgy a 11. és 16. század között épült, és mi már restaurált állapotában láthattunk volna, de még csak a várfalig sem jutottunk el, le volt zárva az út. Így lesétáltunk és megpróbálkoztunk a másik oldalról, hátha. Ott nem a városban ment az út, hanem a teraszos kialakítású, kavicsos talajú kertek között kanyargott szépen felfelé. Mentünk is, ameddig tudtunk, de mikor egyik helyről egy jóóó hangos, mérges és nem épp kis termetű véreb rontott ránk a semmiből, jobbnak láttunk inkább visszafordulni, láttunk itt már eleget…

Sax

A délutáni szieszta alatt érkeztünk Saxba, és szerettünk volna inni valahol némi frissítőt, mert nagyon meleg volt. Ez a projekt már majdnem csírájában elhalt, de erre mindjárt visszatérünk.

Fel szerettünk volna menni a vár közelébe kocsival, hogy ott parkoljunk. Google útvonaltervező is mutatta, hogy működik az elgondolás, úgyhogy mentünk is. Saxt viszont nem csak a színes házai teszik nagyon hangulatossá hanem a szűk kis utcácskái is, ahova majdnem beszorultunk az amúgy sem nagy kocsival, amivel voltunk. Még jó, hogy kiváló sofőr Peti és le tudtunk menni a kocsival a lépcsőn! Oké, ez nem igaz, nem kellett kocsival lépcsőzni, csak előre láttam a jelenetet a fejemben, és abban a szituban már az sem tűnt kivitelezhetetlennek… de amúgy tényleg nagyon-nagyon szűk kis utcákon kocsikáztunk mielőtt visszamentünk volna letenni az autót a város széléhez. 🙂

A “parkolótól” (valahol megálltunk az út szélén, nem volt parkoló) megint csak a megérzéseinkre hagyatkozva, közben felfedezve a várost, elindultunk a vár irányába. Nyitott szemmel jártunk, mert elég szomjasak voltunk. Nagyon nem kellett figyelni, mert semmi zaj, semmi mozgás nem volt a városban, bármerre sétáltunk! Mediterrán vidéken megszoktuk a sziesztát, Olaszországban, Velencében is bezárt szinte minden és ebédelni sem lehetett sehol már 3-kor, de ott legalább volt még némi élet, néha-néha lehetett találkozni turistával, de itt senkivel. Miénk volt az egész város!

A “városközpontot” elérve nyitva volt egy mini kávézó, ahol enyhítettünk szomjunkon, majd megmásztuk a nagy melegben már-már soha véget nem érő lépcsősort a várig. Ami természetesen zárva volt! A kilátás remek volt, picit az idő is kellemesebb volt odafent, úgyhogy kis nézelődés-fotózás-pihenés után tovább álltunk.

Ez a város adott keretet a várfelfedező túránknak, ugyanis ez volt az első megállónk, majd este hazafelé autókázva véletlenül kivilágítva is láthattuk kárpótlásul azért, hogy mindegyik kastély zárva volt…

Ne maradj le

Iratkozz fel hírlevelünkre

Név(Kötelező)
Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.