Orihuela Costa tengerpartközeli részén laktunk 2021 őszén, így a viszonylag sok környékbeli strandra el tudtunk látogatni. Szerencsére messzebbre is eljutottunk a kölcsönkocsival, úgyhogy most következzen egy kis képes beszámoló Costa Blanca általunk látott, különféle hangulatú tengerpartjairól.

Platja de Portret

A legészakibb rész, ahol jártunk, az a Playa de Portret. Ez egy kis városban található kis öböl, ahol véletlenszerűen álltunk meg strandolni már a hazafelé úton, mert olyan kellemesnek tűnt. Tele volt a part, és szinte csak a helyieket lehetett látni, de kedvesek voltak és szorítottak nekünk két törölközőnyi helyet 🙂 A kis étterem mosdójába el lehetett menni átöltözni akár vásárlás nélkül is. Egy tiszta, tágas mosdó a strandon, ha nincs a közelben szállásunk, nem egy hátrány 🙂

Calp

Calp nekünk túrázásra volt kiszemelve, nem strandolásra. Van egy jóóó magas szikla a város egy tengerbe nyúló részén, amit úgy láttunk a neten, hogy meg lehet mászni, legalábbis voltak a tetején. Ezért érkeztünk ide. Miután a tengerparton sétálgattunk, bár nem fürödtünk, de annyira elszaladt az idő, hogy meg sem néztük végül a helyet, ahova biztos, hogy nem másztunk volna fel, még ha lehetett volna se, olyan magas volt, az időjárás pedig túl meleg… Talán majd máskor – bár akkor már lehet, hogy inkább strandolnánk 🙂

Igaz, hogy nem fürödtünk itt, de a partról készítettünk pár képet, mert nagyon tetszett nekünk!

Benidorm

A turistaparadicsom Benidorm sem maradhatott ki nálunk, ha már arra autóztunk. Késő délutánra érkeztünk a városba, és egyből a partra igyekeztünk. Nem fürödtünk már itt sem, helyette kicsodálkoztuk magunkat. Nem vagyunk hozzászokva azokhoz a strandokhoz, amikor bármerre nézel, csak napágyakat látsz… Illetve a part menti szállodákhoz sem, amik olyan érzést keltenek, hogy azon versenyeznek egymással, hogy melyik épült magasabbra…

Viszont, mikor ment le a nap és mindenhol felkapcsolódtak a fények, átváltozott az egész hely. Megtelt a parti sétány és a környező utcák is, nyüzsgő esti élet alakult ki az egész környéken. Imádjuk az esti fényeket, és itt, ez kifejezetten csodálatos látvány volt a parton, ahogy mindkét irányba elnézve minden ki volt világítva… Imádtuk!

Egyszer biztosan visszamegyünk egy-két éjszakára a hangulat miatt, főleg, ha találunk elírt áras, közvetlen tengerparti, sokadik emeleten lévő szállást! 😉

Cabo Roig

Ebből a listából ez volt hozzánk a legközelebb, ide bármikor le lehetett szaladni akár csak egy pár órácskára is, mivel mindössze 8 percre volt tőlünk kocsival. A környéken ez a kedvenc strandunk, de valószínűleg ezzel nem csak mi vagyunk így, mert általában mindig fullon volt az amúgy nem kicsi part.

Itt jó a víz, tiszta a strand, homokos a talaj. Hétvégén délután mindig élőzene van, nem is akár milyen, szuper hangulatot csinál a srác, aki egy magában énekel és gitározik órákon át, legyen akármilyen kegyetlen meleg… Respect!

Tapasztaltabbak ide hűtőtáskával, napernyővel és napozóágyakkal járnak, vagy mondhatni költöznek le egész napra. Így tudnak gazdaságosan strandolni, mert nem kell drágán megvenni minden frissítőt a drága tengerparti bárban. Itt is van mosdó, bárki használhatja, de mivel csak 1-1 van az egész partra, időben kell menni sorba állni…

Playa Negrete

Ha délre indulunk Torreviejától, például a híres La Manga földnyelvet megnézni, akkor onnan már nincs messze egy szuper jó kis strand, a Playa Negrete. Ez nem olyan könnyen megközelíthető, autóval is menni kell egy ideig egy kietlen vidéken, majd parkolóból is sétával jutunk el az első strandig. Viszont ez adja a hely szépségét! Nincsenek sokan, és kellemeset tudunk kirándulni a strandolás mellett. Egymást követik itt a kis tengerpartok, amik között vagy kis ösvényeken, vagy rendes fából épített gyalogúton lehetett sétálgatni.

Árnyék nincs, így napernyő mindenképp kell. Érdemes ide egy bő napot szánni, ha kirándulnánk is egy kicsit a strandolás mellett, de nézzünk a lábunk elé, mert lehet, hogy több a kígyó ezen a részen, mint az ember… 🙂

Ne maradj le

Iratkozz fel hírlevelünkre

Név(Kötelező)
Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.